Poikue syntynyt!
Asematien kanilan toinen poikue on syntynyt 8.12.2021. Hermeliini-naaraamme Cola (Gold Brook´s Tamasha) onnistui tehtävässään hyvin itsenäisesti ja synnytti neljä poikasta, joista yksi löytyi valitettavasti seuraavana päivänä pesästä menehtyneenä. Nyt pesässä pulskistuu kolme hienoa pentua, joista kaksi on tummaa ja yksi vaaleampi väritykseltään. Molemmat kanit ovat ruskeasoopeleita, joten odotamme mielenkiinnolla, miten poikasten värit kehittyvät. Poikasten isä on Colan kasvattajan omistama Pikkumurun Omena. Omppu oli meillä vajaan viikon vieraana ja hyvin herrasmiesmäinen tapaus. Ei turhia kylässä stressaillut ja tuli naaraan kanssa erinomaisesti toimeen. Nyt jäämme seuraamaan poikasten kasvua ja kehitystä ja odotamme jännityksellä, minkälaisia persoonia niistä kasvaa. Vasta nyt, kun ne täyttävät kuukauden, annoimme niille työnimet Santeri, Jussi ja Hissu. Alustavan tutkimuksen perusteella nimittäin näyttää, että ovat kaikki poikia!