Poikue syntynyt!
Asematien kanilan toinen poikue on syntynyt 8.12.2021.
Hermeliini-naaraamme Cola (Gold Brook´s Tamasha) onnistui tehtävässään hyvin
itsenäisesti ja synnytti neljä poikasta, joista yksi löytyi valitettavasti
seuraavana päivänä pesästä menehtyneenä. Nyt pesässä pulskistuu kolme hienoa
pentua, joista kaksi on tummaa ja yksi vaaleampi väritykseltään. Molemmat kanit
ovat ruskeasoopeleita, joten odotamme mielenkiinnolla, miten poikasten värit
kehittyvät.
Poikasten isä on Colan kasvattajan omistama Pikkumurun
Omena. Omppu oli meillä vajaan viikon vieraana ja hyvin herrasmiesmäinen
tapaus. Ei turhia kylässä stressaillut ja tuli naaraan kanssa erinomaisesti
toimeen.
Nyt jäämme seuraamaan poikasten kasvua ja kehitystä ja odotamme
jännityksellä, minkälaisia persoonia niistä kasvaa. Vasta nyt, kun ne täyttävät
kuukauden, annoimme niille työnimet Santeri, Jussi ja Hissu. Alustavan
tutkimuksen perusteella nimittäin näyttää, että ovat kaikki poikia!
Kommentit
Lähetä kommentti