Kaninäyttelyssä 7.5.2022

Oulussa järjestettiin pitkästä aikaa kaninäyttely Suomen kaniyhdistyksen toimesta 7.5.2022. Meillä on alkanut ja kasvanut kaniharrastus koronavuosina, jonka aikana näyttelyistä ei ole voinut järjestää. Siksi meilläkin kanit ehtivät jo kovin aikuisiksi, ennen kun pääsivät ensimmäistä kertaa näytille. 

Olen lapsena käynyt paljon jyrsijänäyttelyissä chinchillan ja ystäväni kanin kanssa, mutta vuosikymmenet ovat tehneet tehtävänsä ja harrastukseen saa tutustua nyt täysin uudelleen. Niinpä lähdimme tyttäreni Fiian kanssa mukaan muistelemaan ja opiskelemaan. 

Mukaan otettiin molemmat kanit, joilla on tunnistusmerkintä, eli Täplä ja Cola. Täplä ilmoitettiin pet-luokkaan ja Cola ulkomuotoluokkaan.

Colan korvista ei löytynyt tatuointeja, joten arvostelusta ei tullut virallista. Kaavakkeessa kuitenkin arvioinnit paino 5/5, rotuleima ja esiintyminen 19/20, rungon muoto 18/20, turkin tiheys 9/10, turkin laatu 9/10 väri 8/10 ja kuviointi 18,5/20. Tuomarina Dita Hiillos.

Täplällä yleiskunto 18/20, kaipaa lisää massaa. Turkki 18,5/20 palautuu melko hyvin. Käsiteltävyys 38/40 rento ja luottavainen. Korvat silmät ja hampaat 10/10, kynnet, tassut, häntä 10/10, todella puhtaat tassut. Yhteensä 94,5/100. Avoimen luokan naaraitten luokkavoittaja ja kunniamaininta.

Mukava päivä ja varmasti osallistumme uudelleenkin näyttelyyn.


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toinen poikue uusiin koteihin

Kaikki alkoi Lakusta