Cola

 

Gold Brook´s Tamasha

Emä: Gold Brook´s Odessa

Isä: Hops-Ontop´s Proximo

Syntynyt: 10.2.2020

Cola muutti meille yhtä aikaa Täplän kanssa. Pienen pieni luovutusikäinen hermeliinipoikanen oli aluksi aika arka ja tukeutui kaikessa "isosiskoonsa" Täplään. Se myös Täplää enemmän väisteli ihmisen kosketusta. Opetimme sille pitkään ja hartaasti sanaa "häkkiin", koska sen pyydystäminen asunnosta häkkiin nuorempana oli vaikeaa kaikille muille paitsi tytöllemme Fiialle, joka on sitä eniten käsitellyt. Kanit meillä viettävät häkissä ajat, kun olemme poissa kotoa. Se oppi hitaasti, mutta varmasti, että sana "häkkiin" tarkoitti sitä, että sinne todella oli mentävä. Aluksi tähän operaatioon tarvittiin useampi ihminen (kulkuväylillä ohjaamaan), mutta sittemmin sanan opittuaan se hoksasi tarkoituksen ja meni häkkiin helpommin yhdenkin ihmisen läsnä ollessa.  

Colasta on kasvanut kaunis nuori neiti. Sen turkki on todella tiheä ja kiiltävä, väriltään ruskeasoopeli. Cola on myös hyvä käsiteltävä, sen hoitotoimenpiteet onnistuvat myös tyttäreltämme. 

Cola ei edelleenkään tule itsekseen syliin vapaana ollessaan, mutta antaa kyllä hyvin kiinni ja on alun vaikeuksien jälkeen oppinut menemään pyynnöstä häkkiin. Se myös istuu mielellään häkkinsä katolla ja tähyilee siitä, samalla mielellään vastaanottaa ohikulkijoilta muutamia rapsutuksia. Sittemmin Cola kyllä antaa kiinni meille muillekin kun tyttärellemme Fiialle. Cola teki ensimmäisen poikueen ollessaan 2-vuotias. Synnytys ja imetys sujuivat siltä oikein hyvin. Toiveissamme on, että Cola liittyy samaan yhteisöön toisten tyttöpupujen kanssa, kunhan hormonimyrskyt synnytyksestä hälventyvät.





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Toinen poikue uusiin koteihin

Kaikki alkoi Lakusta

Kaninäyttelyssä 7.5.2022